نكاتي‌ كه‌ در بازي‌ كودكان‌ بايد مورد توجه‌ قرار گيرد:

- در بازي، كودكان‌ را غيرمستقيم‌ به‌ رعايت‌ مسائل‌ اخلاقي‌ و توجه‌ به‌ حق‌ و عدالت‌ تشويق‌ كنيد.

- بازي‌هايي‌ به‌ كودكان‌ پيشنهاد كنيد كه‌ مطابق‌ ذوق‌ و سليقه‌ آنها باشد.

- بازي‌ بايد براي‌ كودك‌ متنوع‌ باشد؛ تكيه‌ بر يك‌ نوع‌ بازي‌ درست‌ نيست.

- هرگز در بازي‌هاي‌ كودكانه‌ دخالت‌ مستقيم‌ نكنيد.

- در بازي‌ از تربيت‌ اجتماعي‌ كودك‌ نبايد غفلت‌ كرد.

- بايد كاري‌ كنيد كه‌ بازي‌ به‌ صورت‌ تجربه ‌اي‌ لذت بخش‌ براي‌ كودك‌ درآيد.

- اگر كودك‌ ميل‌ به‌ بازي‌ ندارد، بايد علت‌ آن‌ را جستجو كرد و در صورت‌ لزوم‌ به‌ رفع‌ آن‌ پرداخت.

- گاهي‌ لازم‌ است‌ والدين‌ نيز همبازي‌ كودكان‌ شوند.

- بگذاريد كودك‌ در بازي‌ براي‌ خود فكر كند و هرگز پاسخ‌ را به‌ كودك‌ نگوييد، مگر در موارد استثنايي.

- اسباب‌بازي‌ بايد متناسب‌ با سن‌ و جنس‌ كودك‌ باشد.

- اسباب‌بازي‌ بايد ارزان ‌قيمت‌ باشد تا كودك‌ بتواند آن‌ را دستكاري‌ كند.

- اسباب‌بازي‌ بايد براي‌ كودك‌ تازگي‌ داشته‌ باشد.

- وسايل‌ بازي‌ بايد متنوع‌ باشند تا كودك‌ را در رشد و تكامل‌ ياري‌ كنند.

- در خريد اسباب‌بازي‌ بايستي‌ به‌ نياز و سليقه‌ كودك‌ كاملاً توجه‌ كرد و از هرگونه‌ اجبار و يا القاي‌ نظر خودداري‌ نمود.

- اسباب‌بازي‌ بايد بي‌خطر باشد.

- از خوردني‌ها به‌ عنوان‌ اسباب‌بازي‌ نبايد استفاده‌ كرد.


سعی کنید این سوالات را در انتهای هر روز از خودتان بپرسید. اینکار به شما کمک می‌کند فردی بهتر و موفق‌تر شوید.

1. بهترین اتفاقی که امروز برایم افتاد چه بود؟

چه اتفاقی باعث شد احساس غرور، شادی، یا قدرشناسی کنید؟ آیا امروز حتی برای لحظه‌ای احساس لذت و موفقیت کردید؟

به نظر من:برای لحظه‌ای دوباره آن احساس را در خودتان زنده کنید. ما لحظات اینچنینی بیشتری در زندگیمان نیاز داریم، به همین خاطر بهتر است که به چیزهای مثبت فکر کنیم. خیلی وقت‌ها اتفاقات خوب را نادیده می‌گیریم. اما نباید اینطور باشد، باید از آنها نهایت لذت را برده و قدردانشان باشیم. این سوال کمک می‌کند، مثبت، شاد و قدرشناس باشیم.

2. چه کاری را می‌توانستم بهتر انجام دهم؟

از تجربیات امروزتان چه درسی می‌توانید بگیرید؟ چه اشتباهی مرتکب شدید که باید در آینده از آن جلوگیری کنید؟ چطور می‌توانستید یک موقعیت گفتگو را بهتر انجام دهید؟ به راه‌هایی فکر کنید که این مسئله را در آینده بهبود بخشید.

3. مهمترین کاری که فردا باید انجام دهم چیست؟

کدام کار است که به تنهایی اهمیت زیادی دارد و تفاوت زیادی در روز من ایجاد خواهد کرد؟ اگر برنامه روزانه دارید، مطمئناً این کار باید در آن نوشته شده باشد--و احتمالاً در راس آن لیست. به این فکر کنید که چطور اول صبح آن کار را به اتمام برسانید. این سوال کمکتان می‌کند روی کارهای مهم روزانه خود متمرکز شوید.

4. چه کار جدیدی را فردا می‌توانم امتحان کنم؟

زندگی سفری اکتشافی است. در هر سنی هم که باشیم، باید هر روز یک کار جدید را امتحان کنیم. فردا چه تجربه جدیدی می‌توانید داشته باشید؟

5. مهمترین فردی که در زندگی من وجود دارد کیست و چه کاری برای او انجام می‌دهم؟

روی کسی که دوست دارید—همسرتان، فرزندتان، والدین یا هر کس دیگر—متمرکز شوید. آیا به آنها گفته‌اید یا نشان داده‌اید که چقدر برایتان اهمیت دارند؟ فردا چه کاری می‌توانید برای کمک کردن، شاد کردن و یا غافلگیر کردن آنها انجام دهید؟ ما خیلی وقت‌ها آنقدر مشغول می‌شویم که عزیزانمان را فراموش می‌کنیم. این سوال باعث می‌شود دوباره به آنها بپردازید.

همین.

سلام دوستان این فوق العاده است  باز که کردی هی کلیک کن و کلی ذوق کن

www.procreo.jp/labo/flower_garden.swf


 

 

 

 

سلام دوستان

Inline image 1

 

قبل از خواب، ذهن خود را از تمامی افکار پاک کنید، و بر موضوعاتی تمرکز کنید که به خالی ماندن ذهن شما از افکار کمک می کنند. اگر فکری خواست وارد ذهن شما شود، مانع ورودش شوید و فقط استراحت کنید.


--------------------------------------------------------------------------------

داشتن تخیلی فعال و خلاق، نعمتی بزرگ و فوق العاده است. با این حال، گاهی اوقات هنگامی که می خواهیم بخوابیم، این قوه خلاق اصلا خوشایند نمی باشد. در واقع، می تواند آزار دهنده نیز باشد. اماجای هیچ نگرانی نیست، زیرا روش هایی برای حل این مشکل وجود دارد.

 

در واقع بیداری شما می تواند دلایل متعددی داشته باشد، مثلا در برخی موارد، شما ممکن است بیدار بمانید، چون در رابطه با مشکلی شخصی فکر می کنید و بابت آن نگرانید، مانند مشکلات ایجاد شده در محل کار، یا جر و بحث با دوستی صمیمی.

 

این مقاله به شما کمک می کند تا با وجود مشغله های ذهنی فراوان، باز هم خوابی آرام داشته باشید.

 

1- سنتی ترین روش برای کنار آمدن با ذهنی پر مشغله در نیمه شب، شمردن است. برای انجام این روش، گوسفندها انتخابی مناسب به شمار می آیند، اما شما می توانید هر چیزی را که دوست دارید انتخاب کنید. منطقی که پشت این رویکرد قرار دارد، می گوید که خسته کردن ذهن، سبب به خواب رفتن می شود. بنابراین، برای رسیدن به این هدف، چیزهای خسته کننده (مانند گوسفند) بهتر و مناسب تر می باشد.

 

2- روش دوم، تمرکز بر یک موضوع خاص می باشد، یک موضوع خسته کننده؛ و هدف از آن متوقف ساختن ذهن شما از سریع حرکت کردن می باشد. این روش، نیاز به تمرین بیشتری دارد، زیرا تخیل شما ممکن است این کار را دوست نداشته باشد.

بهتر است در مورد چیزی فکر کنید که تا حد امکان از سر شما دور باشد، مانند انگشت کوچک پای چپ خود. سعی کنید انگشت پای خود را احساس کنید و تنها درباره ی این انگشت فکر کنید. اگر فکرتان منحرف شد، باز هم به انگشت پا بر گردید.

ذهن خود را از افکاری که شما را بیدار نگه می دارند، پاک کنید. یک کیسه ی زباله را تصور کنید. افکاری که بر ذهن شما غالب هستند و اجازه نمی دهند تا به خواب بروید را از ذهن خود پاک کرده و در این کیسه زباله قرار دهید

 

 

ادامه مطلب

بررسی های روانشناسانه نشان می دهد که 70 درصد زنان و 61 درصد مردان از بدون موبایل بودن ترس دارند و این یک بیماری جدید روانشناختی است که از آن با عنوان بی موبایل هراسی یا " NOMOFOBIA" نام می برند.

قانون- آمارهای ارائه شده در نشست آسیب های تلفن همراه که در ششمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال برگزار شد نشان می دهد که تحقیقات به عمل آمده از نوعی وسواس فکری در مورد کاربران تلفن همراه هشدار می دهند که می تواند به بیماریهای روانی و مشکلاتی در سلامتی افراد منجر شود.

این تحقیقات حاکی از آن است که اغلب مردم بدون موبایل نمی توانند به زندگی ادامه دهند و بیش از نیمی از کاربران موبایل از نوعی بیماری روانشناختی با نام " NOMOFOBIA " یا بی موبایل هراسی رنج می برند.

در این بررسی ها مشخص شده است که 70 درصد زنان و 61 درصد مردان از بی موبایل بودن ترس دارند و 73 درصد از افراد با تلفن همراه خود می خوابند.

همچنین 53 درصد افراد وقتی باتری یا شارژ اعتبارشان تمام شده یا شبکه تلفن همراه از دسترس خارج شود دچار اضطراب می شوند و 68 درصد افراد لرزش یا آهنگ گوشی تلفن خود را پیش از تماس تلفنی احساس می کنند.

جالب اینجاست که براساس نظرسنجی های صورت گرفته از کاربران تلفن همراه 43 درصد کاربران آیفون حاضرند یک هفته بدون کفش بگذرانند اما به طور موقت هم از موبایلشان دور نمانند و 22 درصد کاربران موبایل ترجیح می دهند به خاطر موبایل از مسواک زدن به دندان هایشان صرفنظر کنند.

در این کارگاه آموزشی با هشدار به ایجاد این نوع وسواسهای فکری به کاربران موبایل پیشنهاد شد که اگر هریک از این قبیل حالات روحی و روانی را در زندگی روزمره خود حس می کنند مستعد به بیماری بی موبایل هراسی هستند حتما برای یکبار هم که شده بدون موبایل به سفر بروند.

 

تست کور رنگی

بمنظور تست بينايي خود اگر قادر به مشاهده يكي از اعداد زير نيستيد، مـبـتـلا بـه كور رنگي ميباشيد:

۲۵                                                                           ۲۹

۴۵                                                                         ۵۶

۶                                                                      ۸

 

سلام بر طرفدارای پر پرو پا قرصم

امشب گفتم بیخیال پست و مطلب و نصیحت و ..........از همینا

فقط اومدم واسه اونایی که هر شب می یان و سر می زنن به وبلاگ خودشون یه چیزایی بنویسم

بگم ممنون و بگم ممنون..............بگم از حمایتتون و نظراتون و لطفتون ممنون

فقط همین

دوستان عزیزم سلام

 ایشالله روزهای زیبای بارانی تو بهترین شبای خدا براتون پر از عشق باشه

این روزا خدا خیلی به زمین نزدیکه و از تو دست اونایی که دعا می کنند گل استجابت می چینه

 

امروز می خوام از یکی از مراجعینم بنویسم که تا قبل از اینکه مشکلشو بهم بگه فک می کردم هیچ موردی نداره و تو مدرسه که می رفت و می یومد از روحیه شادش خوشحال می شدم

 تا اینکه امروز اومد پیشمو کلی درد و دل کرد..............خیلی حالش بد بود و خیلی گریه کرد....................و دوباره  تو اشکاش می خندید

سنی هم نداشت همش 16 سالش بود،چرا ؟!چرا بعضیا انقدر خوب از پس مشکلاتشون بر می یان،چرا بعضیا نمی تونن و بعضیا می تونن؟!نمی دونم چرا اینا رو نوشتم  و چرا برام مهم بود روانشناسان می گن وقتی چیزی رو می نویسی و بهش توجه می کنی یعنی برات مهم بوده و از توش یه چیزی در آوردی

خلاصه کنم و بگم که خیلی اوقات ما ادعای خوب بودن و صبور بودن می کنیم ولی واقعا نیستیم و  تو خیلی مسائل کم می یاریم  کمی به اطراف که نگاه کنیم می فهمیم خوبان دور و برمون هستند و ما داریم جای دیگه دنبال این واژه ها

می گردیم

تعداد صفحات : 12